»» پایگاه خبری و اطلاع رسانی جــارچی
ku

تشخیص نیاز به تیم سازی

یافته های تحقیقاتی نشان می دهند که کار تیمی به نحوی اساسی بر عملکرد سازمانی اثر می گذارد و بعضی از مدیران این نکته را تایید نموده اند که تیم ها برای دستیابی به نتایج باور نکردنی به آنها کمک کرده اند . از طرف دیگر تیم ها همیشه در همه سازمانها مفید نیستند و بنابراین مدیران باید در مورد زمان تشکیل تیم ها تصمیم بگیرند . برای معلوم کردن حد و حصر ایجاد تیم ها در سازمان خود ابزار اندازه گیری زیر را تکمیل کنید:

سازمانی را در نظر بگیرید که محصول یا خدمتی تولید می کند وشما در آن مشارکت دارید (یا می خواهید داشت ).به این پرسش ها با توجه به سازمانی که در ذهن دارید پاسخ دهید. شماره ای را از مقیاس 1تا5در محل خالی سمت چپ بنویسید.شماره 1برشواهد اندک وشماره5بر شواهد فراوان دلالت دارد.

1) تولید یا بازده کاهش یافته است یا از حد مطلوب پایین تر است.

2) شکایت ها ،ابراز نارضایتی یا روحیه پایین وجود دارد یا در حال افزایش است.

3) تعارض یا دشمنی بین اعضاء وجود دارد یا در حال افزایش است .

4) بعضی افراد درباره وظایف خود دچار سر درگمی هستند یا روابط شان با دیگر افراد روشن نیست.

5) نبودن اهداف روشن یا نبودن تعهد به اهداف وجود دارد.

6) بی علاقگی یا نبود علاقه والتزام به کار در اعضاءمشهود است.

7) عدم کفایت نو آوری ریسک پذیری تخیل یا خلاقیت وابتکار وجود دارد.

8) نشت های کار آمد و غیر اثربخش عمومیت دارد.

9) روابط کاری در میان سطوح سازمانی وواحدها رضایت بخش نیستند .

10) نبود هماهنگی میان وظایف آشکار است.

11) ارتباطات ضعیف است افراد از اظهار صریح عقاید خود می ترسند گوش فرا دادن وجود ندارد واطلاعات تسهیم نمی شود .

12) میان اعضاء و مدیران ارشد عدم اعتماد وجود دارد

13) تصمیم هایی گرفته می شود که بعضی از اعضاء درک نمی کنند یا با آنها موافق نیستند .

14) افراد احساس می کنند که به کار خوب چاداش داده نمی شود ویا پاداش ها غیر عادلانه توزیع می شود.

15) افراد برای کار کردن با یکدیگر در جهت منافع سا زمان تشویق نمی شوند .

16) مشتریان وفروشندگان مواد اولیه در تصمیم گیری سازمان دخیل نیستند .

17) افراد بسیا کند کار می کنند وبخش های زاید بسیاری در کاری که انجام می شود وجود دارد .

18) بامسائل وچالش هایی روبرو می شوید که به کار بیش از یک شخص نیاز دارند.

19) برای کاری که بایبد انجام شود افراد باید فعالیت های خود را هماهنگ کنند.

20) باچالش های دشواری روبرو می شوید که هیچ فردی به تنهایی نمی تواند آنهارا چاره جویی کند یا تشخیص دهد.   

گروه جارچی سالم اندیشان



*** بیشتر ***
ارسالی از   گروه جارچی   1396/07/03 | بازدید : 2052
خودشناسی,شخصیت,موفقیت,آموزش,مدیریت,
در صورت تمایل انتقادات , پیشنهادات و نظرات خود را از « اینـــجا » ارسال فرمایید
مطالب مرتبط دیگر
◄ چه طور معذرت خواهی کنیم
◄ اگر خانه ما دچار مشكلات باشد زندگی در آن دشوار است
◄ یک مشاور کارآمد چگونه است؟
◄ آیا من جزو افراد شاد هستم؟
◄ پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان
◄ شخصیت شناسی از راه کفش
◄ چگونه به زندگی خود بها بدهیم؟ رنگی دوباره به زندگیمان
◄ تست واقع بینی شماره1
◄ 10 پیشنهاد ویژه برای تقویت مغز
◄ روانشناسي چهره ها از طريق چشم
◄ روانشناسی در تبلیغات
◄ آداب پاسخ‌گویی به تلفن
◄ رسانه‌های نظام سلطه علیه ایران
◄ راز موفقیت - ترسیم خط قرمز برای خود و کنترل فردی
◄ موفقیت بیشتر با استفاده از زبان بدن
◄ قانون های جادویی برای موفقیت
◄ جنگهای بدون برنده نون داره؟
◄ ۹ نکته مهم برای اینکه وقت کم نیاورید
◄ تست شخصیت شماره 2
◄ آرامش بیشتر در زندگی
◄ اهمیت توجه و محبت در خانواده مصداق2
◄ هویت خودتان را محک بزنید
◄ چند نکته در مورد رفتارهای مطلوب تر فردی و اجتماعی
◄ چگونه شخصیت خود را ارتقا دهیم؟
◄ مدیریت خشم در نوجوانان رویکردی خلاق در مشاوره ی گروهی