»» پایگاه خبری و اطلاع رسانی جــارچی
ku

تشخیص نیاز به تیم سازی

یافته های تحقیقاتی نشان می دهند که کار تیمی به نحوی اساسی بر عملکرد سازمانی اثر می گذارد و بعضی از مدیران این نکته را تایید نموده اند که تیم ها برای دستیابی به نتایج باور نکردنی به آنها کمک کرده اند . از طرف دیگر تیم ها همیشه در همه سازمانها مفید نیستند و بنابراین مدیران باید در مورد زمان تشکیل تیم ها تصمیم بگیرند . برای معلوم کردن حد و حصر ایجاد تیم ها در سازمان خود ابزار اندازه گیری زیر را تکمیل کنید:

سازمانی را در نظر بگیرید که محصول یا خدمتی تولید می کند وشما در آن مشارکت دارید (یا می خواهید داشت ).به این پرسش ها با توجه به سازمانی که در ذهن دارید پاسخ دهید. شماره ای را از مقیاس 1تا5در محل خالی سمت چپ بنویسید.شماره 1برشواهد اندک وشماره5بر شواهد فراوان دلالت دارد.

1) تولید یا بازده کاهش یافته است یا از حد مطلوب پایین تر است.

2) شکایت ها ،ابراز نارضایتی یا روحیه پایین وجود دارد یا در حال افزایش است.

3) تعارض یا دشمنی بین اعضاء وجود دارد یا در حال افزایش است .

4) بعضی افراد درباره وظایف خود دچار سر درگمی هستند یا روابط شان با دیگر افراد روشن نیست.

5) نبودن اهداف روشن یا نبودن تعهد به اهداف وجود دارد.

6) بی علاقگی یا نبود علاقه والتزام به کار در اعضاءمشهود است.

7) عدم کفایت نو آوری ریسک پذیری تخیل یا خلاقیت وابتکار وجود دارد.

8) نشت های کار آمد و غیر اثربخش عمومیت دارد.

9) روابط کاری در میان سطوح سازمانی وواحدها رضایت بخش نیستند .

10) نبود هماهنگی میان وظایف آشکار است.

11) ارتباطات ضعیف است افراد از اظهار صریح عقاید خود می ترسند گوش فرا دادن وجود ندارد واطلاعات تسهیم نمی شود .

12) میان اعضاء و مدیران ارشد عدم اعتماد وجود دارد

13) تصمیم هایی گرفته می شود که بعضی از اعضاء درک نمی کنند یا با آنها موافق نیستند .

14) افراد احساس می کنند که به کار خوب چاداش داده نمی شود ویا پاداش ها غیر عادلانه توزیع می شود.

15) افراد برای کار کردن با یکدیگر در جهت منافع سا زمان تشویق نمی شوند .

16) مشتریان وفروشندگان مواد اولیه در تصمیم گیری سازمان دخیل نیستند .

17) افراد بسیا کند کار می کنند وبخش های زاید بسیاری در کاری که انجام می شود وجود دارد .

18) بامسائل وچالش هایی روبرو می شوید که به کار بیش از یک شخص نیاز دارند.

19) برای کاری که بایبد انجام شود افراد باید فعالیت های خود را هماهنگ کنند.

20) باچالش های دشواری روبرو می شوید که هیچ فردی به تنهایی نمی تواند آنهارا چاره جویی کند یا تشخیص دهد.   

گروه جارچی سالم اندیشان



*** بیشتر ***
ارسالی از   گروه جارچی   1396/12/03 | بازدید : 2080
خودشناسی,شخصیت,موفقیت,آموزش,مدیریت,
در صورت تمایل انتقادات , پیشنهادات و نظرات خود را از « اینـــجا » ارسال فرمایید
مطالب مرتبط دیگر
◄ تست عمومی اضطراب است
◄ رسانه‌های نظام سلطه علیه ایران
◄ تغیر در شخصیت و راه هایی که دیگران بیشتر دوستمان بدارند؟
◄ از زندگی لذت ببرید
◄ شخصيت شناسي با چند سوال كوتاه
◄ تهيه كيف امداد و نجات، ضرورتي كه فراموشش مي كنيم
◄ نقش روانشناسی در مدیریت فردی و رشد و پیشرفت و موفقیت
◄ تست واقع بینی شماره1
◄ چگونه به زندگی خود بها بدهیم؟ رنگی دوباره به زندگیمان
◄ ۹ نکته مهم برای اینکه وقت کم نیاورید
◄ نقش مرور کردن و تحلیل عملکرد در موفقیت و رشد و پیشرفت ما چگونه است؟
◄ چگونه بهتر بیاندیشیم؟
◄ راه های کسب و افزایش آرامش در زندگی بخش اول
◄ دانش و اصول ساده رسیدن به اهداف
◄ هوش معنوی (SQ) چیست؟
◄ آیا دل پاک داشتن به تنهایی کافی است و ضامن سعادت و خوشبختی دنیوی و جهان جاودان است؟
◄ شخصیت‌شناسی از روی لبخند چگونه؟
◄ آيا شما منزوي هستيد؟
◄ چند نکته در مورد رفتارهای مطلوب تر فردی و اجتماعی
◄ روش هاي تقويت هوش
◄ چه طور معذرت خواهی کنیم
◄ تست میزان رضایت مندی از شغل
◄ جنگهای بدون برنده نون داره؟
◄ همه آنچه که در مورد دولت الکترونیک باید بدانیم
◄ مهارت ها و روش های امتناع از مواد اعتیادآور