»» پایگاه خبری و اطلاع رسانی جــارچی
ku

چند راه کاربردی  برای بدست آوردن آرامش

جلوی گریه خود را نگیرید و گه گاهی گریه كنید.



دست كم روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی كه دارید فكركنید. سكوت عصاره‌ی آرامش است، با زور نمی‌توان آن را ایجاد كرد، باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید.



افراد آرام به خود می‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی‌توان كرد، آنگاه از فكر ادامه زندگی لذت می‌برند.



وقتی احساس می‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آن‌ها را پاك كنید.



اگر نتوانید كسی را ببخشید، افكار خشمگین‌تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد كرد. شاد كردن دیگران، باعث آرامش می‌شود.



آرامش را از كودكان بیاموزید، ببینید كه چگونه در همان لحظه‌ای كه هستند، زندگی می‌كنند و لذت می‌برند.



از همان كه هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌كنید.



هر چه اكسیژن بیش‌تری به شما برسد، آرام‌تر خواهید شد، خوب است در محل كار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.



مهم نیست كه با شما مودبانه برخورد كنند یا نه، برخورد مودبانه‌ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.



سرعت حركت شما با احساستان رابطه‌ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام‌تر كنید، طولی نمی‌كشد كه آرام خواهید شد.



گاهی می‌توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.



با حركات آرام و صحبت كردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل كنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید كه با صدای بلند صحبت كند؟



با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.



راحتی، یكی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و كفش راحت.


هر چند وقت یك بار ساعتتان را باز كنید و خود را از فشار زمان نجات دهید.


در آوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.


فشردن یك توپ كوچك، تنش‌های عصبی‌ای را كه در انگشتان و دست‌های شما متمركز شده‌اند، خالی می‌كند.


لباس‌های گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌شود.



لحظه‌های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آن‌ها عكس و فیلم بگیرید، سپس بیش‌تر وقت‌ها آن‌ها را به یاد آورید و درباره‌شان فكر كنید و لذت ببرید.



هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می‌شوند، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نكنید. (پیشنهاد ما به شما سواحل استان گلستان است) تماشای ماهی‌ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می‌كند، زیرا ماهی‌ها آرام شنا می‌كنند و آرام تنفس می‌كنند.



آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فكری و احساس آرامش خواهد شد. برای تأثیر بیش‌تر و رسیدن به آرامش، در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.



تمرین كنید كه آرام‌تر از حد معمول صحبت كنید، این كار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را كم می‌كند و به شما اجازه می‌دهد، ذهن و فكرتان را از بسیاری مسایل پاك كنید.



اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یكی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌اید، آنگاه می‌توانید بگویید، الا بذكر الله تطمئن القلوب. اگر از خدا دور افتاده‌اید، اكنون آشتی است. داشتن یك تكیه‌گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می‌شود.



احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیش‌تری احساس كنید.


 یكی از مهم‌ترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسایل كوچك است، دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

شاد كردن دیگران، موجب آرامش می‌شود. نمی‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه دهید. قدردانی كنید. دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار دهید، لطف كه وظیفه نیست

حامدها




*** بیشتر ***
ارسالی از   گروه جارچی   1396/04/06 | بازدید : 2867
آرامش,موفقیت,مدیریت,زندگی,استرس,
در صورت تمایل انتقادات , پیشنهادات و نظرات خود را از « اینـــجا » ارسال فرمایید
مطالب مرتبط دیگر
◄ آیا خطاهای شناختی خود را می شناسیم؟
◄ تست شخصیت آیا ما و خانواده مان یادگیرنده هستیم؟
◄ آیا شما هم در حال فرار از یک حس بد و مبهم هستید؟
◄ آیا شما هم درحال فرار از یک حس بد هستید؟
◄ تست شخصیت آیا شما سواد دارید؟
◄ همین الان دست از این کارها بکشید!
◄ آیا می توانیم نه بگوئیم؟
◄ چند راه کاربردی برای بدست آوردن آرامش
◄ ارتباط بین ترس وسواسی و افسردگی
◄ ممکن است شما نیز در حلقه بی انتهای مدرنیته گرفتار شده باشید
◄ حفظ سلامت دندان ها با تغيير سبك زندگي
◄ دیوارهایی که به دیوار زندان تبدیل می کنیم فرهنگ آپارتمان نشینی
◄ نکان و تکنیک های کلیدی و طلایی برای فرار از استرس
◄ تاثر انواع آلودگی ها در مشکلات و زندگی ما چیست؟
◄ همه چیز در مورد مقاومت ذهنی و عملکردی در برخی از افراد در برابر یک اصل و رویه صحیح در جامعه
◄ ویژگی های افراد منفی ‌باف یا بدبین چیست؟
◄ بيمارى وسواس و راه هاى درمان آن
◄ وقتی مردها زنانه آرایش می کنند
◄ موانع حل برخی از مشکلات ما آیا خود ما هستیم؟
◄ راه کاری های ساده و آسان ضد خجالت و کم رویی
◄ تست اعتیاد آیا به تلفن همراه وابستگی داریم؟ به چه میزان؟ عوارض آن؟
◄ بدگمانی و سوءظن کابوس زندگی
◄ آیا ما مهارت گوش کردن را داریم؟
◄ چگونگی دل کندن از یک رابطه عاطفی نافرجام
◄ راهكارهاي مقابله با چشم چراني و خود ارضايي را بيان كنيد؟

تبلیغات
مطالب محبوب

● روانشناسی در تبلیغات
● در پرتو قرآن به انتظار مهدی ع
● انواع امتحان الهی
● ارتباط تغذیه و مطالعه در داشتن یک فرزند باهوش و خلاق
● عاشورا و انتظار(پيوندها، تحليل‏ها و رهيافت‏ها)
● 10 اشتباه مخرب که هر مشاجره ای را بدتر می کند
● جهاد علمي باقرالعلوم
● اهمیت سلامتی فرد در ازدواج
● آیا زوجین می توانند بعد از زایمان ارتباط جنسی داشته باشند؟
● علت لوس شدن بچه ها چیست؟
● 10 شیوه و پیشنهاد برای ارتقای کیفی و اثربخشی آموزش
● هشدار برای تنبیه بدنی برای کودکان زیر 3 سال
● آیا سوال کردن و توانایی در طرح موضوع در موفقیت ما نقش دارند؟
● خانواده و جايگاه آن در سيره و سخن معصومان(ع)
● چرا نیاز به به سازی و رشد شناخت و شخصیت خود داریم؟
● اهمیت و چگونگی اینکه مالک ذهن خود باشیم؟
● چرا بعضی ها زیاد عذرخواهی می کنند؟
● 74 نکته برای موفقیت هر چه بیشتر در کنکور
● پاسخگويي، رمز حكومت عدل مهدوي
● ثواب دو ركعت نماز مستحبى صدقه دادن يك روز روزه گرفتن