»» پایگاه خبری و اطلاع رسانی جــارچی

با نزدیك شدن به آخر سال افراد روزهای پرمشغله‌ای را سپری می‌كنند. اگر فكر می‌كنید كار زیادی دارید باید بدانید استرس كارایی را كاهش می‌دهد. استرس‌های مزمن ممكن است كارمندان را در محل كار دچار خستگی و ضعف و بی‌حالی كند.
واضح است رهایی از این انواع استرس برای افراد پرمشغله مهم است. راهكارهای زیر باعث می‌شود انرژی بیشتری را احساس كرده و با موفقیت سطح استرس را كاهش دهید. در این حالت است كه زمان اضافه خواهید آورد.

مسكن‌های ضداسترس

اگر احساس می‌كنید زیر سلطه یك برنامه پر مشغله روزانه قرار گرفته‌اید از استراتژی تسكین استرس و تمرینات تنفسی استفاده كنید. تنفس عمیق واكنش‌هایی را كه در بدن منجر به بروز استرس می‌شود، خاموش می‌كند.


كاهش مصرف كافئین

خیلی از افراد در زمان‌هایی كه احساس می‌كنند تحت فشار كاری زیادی قرار دارند، اقدام به نوشیدن یك فنجان قهوه، چای یا نوشابه می‌كنند با این تصور كه سطح انرژی‌شان را بالا ببرند، ولی این شیوه نادرست است؛ زیرا كافئین موجود در قهوه و برخی نوشابه‌ها واكنش‌های استرس‌زا را در بدن تشدید می‌كند. بنابراین لازم است راه‌های دیگری را برای كسب انرژی امتحان كنید.

خواب كافی

هنگامی كه برنامه روزانه‌تان خیلی شلوغ است نخستین چیزی كه سراغ‌تان می‌آید خواب است. خواب فرد را بی‌حال و خسته می‌كند. درواقع بهتر است در طول شب یك خواب كافی و راحت داشته باشید.

ورزش‌های سریع

اگر احساس بی‌حالی و خستگی می‌كنید یك تمرین ورزشی كوچك انرژی‌بخش خواهد بود. برخلاف برخی مردم كه تصور می‌كنند انجام حركات ورزشی نیازمند زمان است و باید حتماً در باشگاه‌های ورزشی انجام شود تنها چند حركت ساده نرمشی، استرس را دور می‌كند.

تغییر نگرش

استرس كارایی افراد را هنگام انجام كارها كاهش می‌دهد. بنابراین لازم است یاد بگیرید كه به استرس به عنوان یك چالش نگاه كنید نه به عنوان یك عامل تهدیدكننده. این مسأله می‌تواند به شما انرژی بیشتری برای مقابله با چالش بدهد.

روش‌های طلایی

اگر زمان كافی برای مدیریت استرس ندارید، برخی از نابودكننده‌های استرس را كه به زمان اندكی نیاز دارند، امتحان كنید. مصرف ویتامین‌ها( با نظز پزشک ) و گوش دادن به موسیقی یك راه‌حل شگفت‌انگیز برای تسكین استرس است.

نه گفتن

افراد دلایل مختلفی برای روزهای شلوغ خود دارند، اما بسیاری از مردم هنگام انجام كارها نمی‌توانند به خواسته‌های دیگران نه بگویند. لازم است با یك برنامه‌ریزی بهتر به خواسته‌های دیگران كه زمان زیادی را می‌گیرد، نه بگویید. یكی از شایع‌ترین نگرانی‌ها و شكایات مردم به ویژه كارفرمایان این است كه به اندازه كافی زمان برای انجام كارها ندارند. مدیریت زمان و مدیریت استرس دوموضوعی است كه در كنار یكدیگر مورد بحث قرار می‌گیرند.

تصورات نادرست

همه افراد تصور می‌كنند استرس بد است اما اینگونه نیست، استرس در زندگی ما تاثیرات مثبت هم به جا می‌گذارد. استرس خوب همان هیجانی است كه هنگام انجام كارها داریم و استرس بد همان لرزش و دلواپسی است.
محققان می‌گویند وقتی برای انجام كاری در زمان مشخص برنامه‌ریزی می‌شود، همین برنامه ریزی وقت و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.اگر تصور می‌كنید، مصرف كافئین و شكر باعث می‌شود سریع‌تر كارتان را انجام دهید سخت در اشتباه هستید. تحقیقات نشان می‌دهد كافئین و شكر قوای ذهنی را كاهش می‌دهند.
مشكل مدیریت زمان به این معنی نیست كه زمان كافی وجود ندارد بلكه به این معناست كه زمان انجام كارهای بیهوده وجود ندارد و باید همه وقت را به نفع كارهای خود صرف كنید.
بهتر است آنچه را مهم و ضروری است در برنامه روزانه بگنجانید زیرا انجام دادن كارهای غیرضروری نه تنها وقت‌گیر است بلكه باعث سردرد می شود و نوعی علایم هشداردهنده مانند گیجی در فرد به وجود می‌آورد.
محققان تشكیل جلسات اضافی را زباله‌های وحشتناك زمان نامیده اند. بهترین راه‌حل این است كه در یك زمان كوتاه‌تر مسائل را به دیگران یادآوری كنیم. قطعاً این كار نتیجه بهتری در برخواهد داشت.




*** بیشتر ***
ارسالی از   گروه جارچی   1395/11/03 | بازدید : 1962
استرس,مدیریت-فردی,درمان-اضطراب,درمان-استرس,
در صورت تمایل انتقادات , پیشنهادات و نظرات خود را از « اینـــجا » ارسال فرمایید
مطالب مرتبط دیگر
◄ تست شخصیت آیا ما و خانواده مان یادگیرنده هستیم؟
◄ آیا شما هم در حال فرار از یک حس بد و مبهم هستید؟
◄ ارتباط بین ترس وسواسی و افسردگی
◄ آیا می توانیم نه بگوئیم؟
◄ آیا ما مهارت گوش کردن را داریم؟
◄ حفظ سلامت دندان ها با تغيير سبك زندگي
◄ بيمارى وسواس و راه هاى درمان آن
◄ چگونگی دل کندن از یک رابطه عاطفی نافرجام
◄ تاثر انواع آلودگی ها در مشکلات و زندگی ما چیست؟
◄ راه کاری های ساده و آسان ضد خجالت و کم رویی
◄ همین الان دست از این کارها بکشید!
◄ موانع حل برخی از مشکلات ما آیا خود ما هستیم؟
◄ تست اعتیاد آیا به تلفن همراه وابستگی داریم؟ به چه میزان؟ عوارض آن؟
◄ نکان و تکنیک های کلیدی و طلایی برای فرار از استرس
◄ چند راه کاربردی برای بدست آوردن آرامش
◄ آیا شما هم درحال فرار از یک حس بد هستید؟
◄ راهكارهاي مقابله با چشم چراني و خود ارضايي را بيان كنيد؟
◄ وقتی مردها زنانه آرایش می کنند
◄ آیا خطاهای شناختی خود را می شناسیم؟
◄ ممکن است شما نیز در حلقه بی انتهای مدرنیته گرفتار شده باشید
◄ دیوارهایی که به دیوار زندان تبدیل می کنیم فرهنگ آپارتمان نشینی
◄ تست شخصیت آیا شما سواد دارید؟
◄ بدگمانی و سوءظن کابوس زندگی
◄ ویژگی های افراد منفی ‌باف یا بدبین چیست؟
◄ همه چیز در مورد مقاومت ذهنی و عملکردی در برخی از افراد در برابر یک اصل و رویه صحیح در جامعه